24 decembrie 2011

de Crăciun

    Asta-i perioada de "post-depresie" de după ziua mea de naștere. Încep mesajele în rime, pe care le primești pe telefon, alea înflorite cu urări lungi și idioate de la necunoscuți cărora nu le dai atenție decât târziu, după ce auzi că au murit.
Am aversiune față de toate sărbătorile astea cum ar fi Crăciunul, Paștele, dar cel mai tare mă scoate din minți "Valentine's Day" - o sărbătoare căreia niciodată nu i-am dat atenție și de fiecare dată am țipat efectiv că nu mai vreau inimioare indiferent că-s sub forma de plușuri, perne, bibelouri sau orice alt căcat ambalat. Vrei să mă surprinzi plăcut în ziua aia cu inimioare? Ok. selectează prin tragere la sorti unul din oamenii cu care am o problema, dă-i cu o ranga în genunchi, fă-i clasica incizie în Y, despică-l, scoate-i inima rapid cât să o poți pune "la rece" și adu-mi-o cat încă bate. de restul ma ocup eu.
Crăciunul și Pastele nu mă "deranjează" atât de tare, doar că multi uităm ce înseamnă fiecare dintre ele. Mă uit la țiganii din cartierul meu, pentru ei Pastele și Crăciunul sunt motive de bețivăneală, pizdeală, chemat politia și ambulanța. Pentru mine Crăciunul e nașterea lui Isus, o bucurie spirituală pe care trebuie s-o ai în suflet, dar de la asta până la cheltuit banii de-a-n pulea, cucerit gagicile cu diferite cadouri cât să le convingi să te fută și distracție multă fără să-ți treacă prin minte ce înseamnă de fapt Crăciunul, e pas mare.
   Nu sunt un exemplu pentru nimeni, dar înainte de a te arăta incantat de sărbătoarea asta, gândește-te ce semnificație are, acorda atenție celor ce o merita și încearcă sa fii bun tot timpul, nu doar atunci când trebuie să primești și să dai cadouri.

2 comentarii:

  1. stii.azi am realizat ca nimic nu e mai important decat viata copiilor tai.dupa ce era sa-i pierd pe amandoi vara asta,dupa toata agonia cu cumpenele lor,am realizat ca EU ar trebui sa fiu multumit vazandu-i ca rad,ca se bucura,ca colinda.....ca traiesc...Si Tudor ,din banii lui de colind mi-a luat o pereche de papuci.M-a impresionat asa mult...

    RăspundețiȘtergere