8 aprilie 2012

Grandomanie


   Zilele trecute, o prietenă de pe feisbuc întreba ce metode de a ne pedepsi copiii avem. Motivul pentru care a întrebat lucrul ăsta a fost că al ei copilaș în vârstă de trei ani a îmbrâncit un alt copilaș în parc. Am înțeles, copilul era necăjit și a încercat să lupte pentru teritoriul pe care el îl considera al lui. Eu am doi copii care se ceartă mai tot timpul, când văd că situația scapă de sub control, le iau jucăriile (că pentru jucării se ceartă) și s-a terminat. Câteva minute ii las așa ca să se calmeze. Am spus cam ce metode de pedeapsă le aplic, la fel, au mai fost câteva cucoane care și-au dat cu părerea la postarea prietenei mele și fiecare aveam dreptate în felul nostru, zic io. Doar că, o cucoană ce se vedea cu o viață experiență în materie de copii, a început să ne înșire câteva cărți și să ne spună cum să le vorbim copiilor noștri, practic încerca să mă educe pe mine, ca și părinte. I-am explicat că nu e așa cum crede, dar nu m-am putut înțelege și am preferat să nu intru în vreo polemică cu ea cât timp nu e pe pagina mea. E o treabă care mă supără, ca și la cucoana asta cu o experiență de doi ani într-o grădiniță și se vede a fi medic neuropsiholog pentru copii. Poate chiar e și probabil avea dreptate, nu zic nu, însă a exagerat. Nu e prima dată când întâlnesc oameni care au o părere mult prea bună despre ei înșiși. Când am fost internată cu copilul în spital, credeți-mă, infirmierele și asistentele se credeau medici, iar medicii se văd Dumnezeu. Rar se întâmplă să dai peste un om cumsecade în spital, dar dacă totuși găsești așa ceva, uită-te atent, s-ar putea să fie un pacient căci sunt slabe șanse să facă parte din personalul sanitar...
   Ce vreau să spun e că lipsa de modestie (pe care eu o am doar în glumă) poate duce ușor la grandomanie și pierzi contactul cu realitatea. E ca și cum eu, care mă prostesc scriind în blogul ăsta, m-aș vedea mare scriitoare de science-fiction. Sau "doar" scriitoare. Dacă e așa, atunci fratele meu care a construit un veceu în curte e arhitect și inginer constructor, nu?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu