3 mai 2014

undeva prin Constanta


   ieri mi-am zis ca trebuie sa fac ceva sa-mi plimb gândurile în alta direcție. ideea era sa ma prostesc ca-n tinerețe, sa schimb barurile astfel încât sa ma fac de căcat în mai multe locuri, nu doar într-unul. prima data am fost fata cuminte și am băut apa. mi-ar fi plăcut sa zic la fel și după sase ore când eram în al nu-știu-câtelea-bar cu a nu-știu-cata-sticla-de-bere în mana, cu parul despletit, fără hanorac, râzând ca idioata. principiu sănătos: sa bei până râzi! mi-am amintit o faza care s-a petrecut înainte s-o iau pe bere.
eram pe o banca, pe faleza, undeva în fata la Zorile (o cârciumă cu vedere la mare) când ma hlizeam în timp ce mi se făcea poze. se apropie de mine un bătrân și îmi spune ca vrea sa-i fac si lui o poza. pur și simplu sa-l fotografiez, cu telefonul meu, nu-l interesa ce și cum sau de ce. am ras, credeam ca e o gluma filmata (și încă nu sunt convinsa ca nu e gluma). l-am fotografiat, apoi moșulică mi-a zis ca sunt frumoasa. da, sunt frumoasa, îl întreb? pai și de ce nu m-ați fotografiat dumneavoastră pe mine ca sa va închinați la poza în fiecare noapte? am fost nepoliticoasa pentru ca ma irita teribil complimentele gratuite, la fel și privirile ațintite asupra mea. l-am întrebat cum îl cheamă dar nu a știut sa-mi spună imediat, s-a gândit câteva secunde apoi mi-a răspuns. cum eu stau la fel de bine cu memoria, am uitat, normal. m-a rugat sa-l las sa ma pupe pe frunte. mi s-a părut amuzant, serios. mi-am aplecat capul sa ajungă sa ma pupe, apoi m-am uitat la el: bre, nepoata ori victima? - râdeam.
am plecat spre o alta banca cu gândul ca o sa scap de bătrânul insistent. îmi aprind o țigară și ma uit spre mare. după nici cinci minute apare același bătrân cu aceeași rugăminte:
- va rog mult, îmi faceți o poza?
- ?! ăăă, ce? acum câteva minute v-am fotografiat.
- da?
- da.
ok domn' Alzheimer, îi zic în gând. l-am fotografiat din nou. desigur, iar a vrut sa ma pupe. i-am zis ca doar ce m-a pupat, ba chiar și eu l-am pupat și l-am strâns în brate. m-a crezut.

mințeam pentru o cauza nobila, da?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu