16 decembrie 2014

printre minciuni, dau și una reala. o minciuna adevarata


   "aoleu, mor, jur! e infarct sau preinfarct, știu eu, am citit undeva simptomele. bai, nu pot sa respir, nu am suficient aer. deschide dracu geamurile, ușile, lăsați-ma sa respir. băga-mi-as pula, n-am făcut tot ce aveam planificat. mor, și o sa rada Dumnezeu de mine ca nu am fost niciodată la munte. vai, aveam atâtea de făcut... nimeni nu știe nimic despre mine, ce simt cu adevarat, am trăit degeaba. în curtea aia de la țară mai trebuia ridicata o casa, în felul asta sa-mi asigur toți trei copiii cu câte o locuință. nu le-am pus bani în cont, or sa ma blameze, nu le-am oferit nimic. bai, sa le zici copiilor ca nu sunt chiar atât de bețivă și proasta cum ma afișez pe feisbuc. mai bine muream zilele trecute, pana sa împlinesc treizeci de ani. ce prost se termina totul, ce film idiot! am atâtea sentimente frumoase în mine și nu le-am arătat. sunt o fricoasa și asa o sa mor." un amalgam de vorbe zbura spre bărbate-miu noaptea trecuta. zeci de gânduri îmi treceau prin minte, genul de vise transformate în planuri care urmau a fi puse în practica într-o zi. eram convinsa ca pana "aici" mi-a fost.
sa chem ambulanta, ma întreabă bărbate-miu. nu, coaie, nu chemi nimic. nu m-am depilat pe picioare de doua săptămâni. decât sa ajung în halul asta la spital, mai bine moarta.
   n-am murit. am făcut baie supravegheata, mi-am pupat copiii, am fumat și m-am culcat cu gândul ca maine când o sa ma trezesc, voi reveni în aceeași viata de om las.
   dimineața urmăresc știrile și aflu ca trei oameni care erau dați dispăruți pe Lacul Siutghiol au fost găsiți. morți. după ce în urma prăbușirii elicopterului în apa, ei erau vii, strigau după ajutor. sa cauți vinovații nu te ajuta cu nimic. dar cu nimic. sa încerci sa schimbi ceva ca pe viitor sa nu se mai întâmple, ei bine, da.
dacă as fi murit ieri, degeaba ziceau ai mei ca "fuma și bea mult, de aia a crăpat!", ca nu era o consolare. dar pentru ca nu m-a vrut nici Dumnezeu și nici dracu, sunt aici. nu același lucru pot spune și despre cei patru oameni morți cu zile în tragedia de pe Lacul Siutghiol. ei poate nu erau fumători înrăiți, poate nu erau băutori și poate aveau o viata decenta, sănătoasă. erau oameni care au salvat viețile altor oameni.
nedrept, nu?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu